APAVITAL S.A. întrerupe furnizarea apei potabile către utilizatori din cadrul Asociației de Proprietari nr. 1 Podu Iloaiei, pentru debite restante
23 ianuarie 2025 Media

Între APAVITAL S.A. şi Asociaţia de Proprietari nr. 1 Podu Iloaiei există perfectat un contract prin care furnizorul se angajează să presteze servicii de furnizare apă și de canalizare iar asociaţia, care reprezintă proprietarii, se obligă să plătească aceste servicii în termenul legal.

În mod real, serviciile au fost furnizate, însă asociaţia menționată înregistra, la data de 20 ianuarie 2025, un număr de 3 facturi restante, în valoare de 23.336,75 lei, la care se adaugă penalităţi de întârziere în sumă de 117.124,88 lei.

Menționăm faptul că Asociaţia de Proprietari nr. 1 Podu Iloaiei a fost notificată în mai multe rânduri în ceea ce privește riscul debranșării de la rețeaua de apă potabilă în cazul în care nu sunt achitate restanțele, ultima notificare fiind transmisă în data de 15 ianuarie 2025.

Din păcate, până în prezent nu au fost identificate soluții viabile de stingere a restanțelor la plată, iar APAVITAL S.A. a ajuns în neplăcuta situație de a sista furnizarea apei potabile, începând de luni 27 ianuarie 2025, către 4 locuri de consum din componenţa Asociaţiei de Proprietari nr. 1 Podu Iloaiei, respectiv Bl. 8-Sc.A, Bl.10-Sc.A, Bl.16-Sc.B și Bl.17-Sc.B, măsura respectând prevederile contractului de furnizare a serviciilor de apă și de canalizare. 

De altfel și Legea nr. 241/22 iunie 2006, a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare – republicată, menționează la art. 32 că: „operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată a facturilor”.

Precizăm faptul că APAVITAL S.A. nu are acces și nici atribuții pentru a putea afla distribuția datoriilor pe unități imobiliare, întrucât restanțele cuprind mai multe tipuri de servicii,  astfel că doar asociația de proprietari poate să le comunice. În lipsa unor astfel de comunicări, APAVITAL întrerupe furnizarea apei etapizat, conform legii, în funcție de posibilitățile tehnice pe care le are la dispoziție. Demersurile pentru respectarea contractului prin efectuarea plăţilor și distribuţia datoriilor revin exclusiv asociației de proprietari. 

Decizia de a întrerupe furnizarea apei potabile este o măsură extremă, care se aplică doar în momentul în care clauzele contractuale referitoare la plata serviciilor prestate nu sunt respectate.

Funizarea apei potabile la imobilele afectate va fi reluată în termen de 5 zile lucrătoare după achitarea restanțelor la plată, a penalităților de întârziere și a situației de lucrări aferentă pentru operațiunile de închidere/deschidere.