Această declarație de politică prezintă principiile generale pe care se bazează activitățile desfășurate de APAVITAL S.A. în domeniul calității, mediului, sănătății şi securității în muncă, securității informației, siguranței alimentului şi responsabilității sociale, precum şi obiectivele asumate de managementul societății pentru asigurarea satisfacției clienților, ca operator regional al ARSACIS (Asociația Regională a Serviciilor Apă Canal Iași) licențiat Clasa 1, pentru serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare, prin Licența nr. 5264/15.02.2021 emisă de A.N.R.S.C. în județele Iași, Neamț şi Botoșani.
OBIECTIVE:
- Administrarea eficientă a sistemelor de alimentare cu apă potabilă, a sistemelor de colectare a apelor reziduale şi a sistemelor de epurare, din aria de operare, având permanent pregătite echipe de intervenție rapidă.
- Furnizarea apei potabile conform cerințelor pentru parametrii de calitate stabiliți de normativele în vigoare, respectând principiile și măsurile prevăzute în Planurile de Siguranță a Apei.
- Folosirea celor mai bune și sustenabile produse aprovizionate, materii prime, reactivi şi alte consumabile, care, împreună cu tehnologiile utilizate, să asigure îndeplinirea cerințelor de calitate a produselor și serviciilor furnizate clienților, în condiții de siguranță şi eficiență.
- Colectarea apelor uzate transportate prin rețelele de canalizare, epurarea acestora şi tratarea nămolurilor, cu respectarea standardelor naționale și europene de gospodărire a apelor și mediu.
- Furnizarea continuă a serviciilor în ariile de operare, cu urmărirea comportării în timp a construcțiilor și instalațiilor, proiectarea și urmărirea execuției lucrărilor de reabilitare a obiectivelor administrate.
- Monitorizarea continuă a costurilor de operare şi reducerea acestora, prin utilizarea inovației aplicate şi a indicatorilor de performanță.
- Asigurarea obiectivelor și indicatorilor de performanță prevăzuți în regulamentul serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, precum și cei asumați prin Contractul de Delegare a Gestiunii, semnat cu Asociația Regională a Serviciilor Apă Canal Iași (ARSACIS), privind serviciile prestate în ariile de operare ale sistemelor de alimentare cu apă/canalizare/epurare.
- Obținerea unei marje optime de profit, care să susțină dezvoltarea continuă a activităților, rambursarea creditelor şi motivarea personalului.
- Extinderea serviciilor furnizate de societate în toate ariile de operare, în conformitate cu politica de dezvoltare a utilităților publice promovată de ARSACIS.
- Furnizarea apei potabile în Republica Moldova și dezvoltarea unor noi puncte de traversare cu conductele de aducțiune din România.
- Dezvoltarea resurselor umane prin instruirea continuă şi evaluarea atentă a angajaților, precum și asigurarea unui personal corespunzător calificat în ariile de operare administrate.
- Asigurarea securității și sănătății în muncă a angajaților, în conformitate cu prevederile legale și cu dispozițiile Contractului Colectiv de Muncă.
- Aplicarea politicilor de management durabil pentru monitorizarea eficientă a resurselor şi evaluarea riscurilor de mediu.
- Prevenirea poluării și reducerea impactului activităților asupra resurselor naturale raportat la sistemele de alimentare cu apă/canalizare/epurare administrate.
- Creșterea gradului de conștientizare a părților interesate cu privire la politicile implementate în domeniul responsabilității sociale.
- Informarea, implicarea și conștientizarea clienților în ceea ce privește gestionarea responsabilă a resurselor de apă.
- Promovarea bunelor practici de mediu în relația cu clienții, prin comunicarea transparentă a informațiilor publice deținute de societate.
- Asigurarea protecției şi păstrării confidențialității, disponibilității și integrității informațiilor în conformitate cu cerințele standardului ISO/IEC 27001 : 2023, precum și protejarea drepturilor şi libertăților persoanelor fizice în ceea ce privește datele lor cu caracter personal în concordanță cu Regulamentul nr. 679/2016 (GDPR).
- Menținerea și îmbunătățirea performanței și a conformității cu cerințele Standardului SR EN ISO 17025 : 2018 în cadrul Laboratorului Apă Potabilă, Laboratorului Ape Uzate și a Laboratorului de Verificări Metrologice ale APAVITAL S.A.
- Menținerea conformității cu cerințele SR EN ISO 22000 : 2019 și a Regulamentului UE 382/2021 privind promovarea unei culturi a siguranței alimentare, prin identificarea continuă a pericolelor şi riscurilor şi controlul riguros al punctelor critice din fluxurile tehnologice, asigurând furnizarea apei potabile, fără niciun eveniment negativ.
- Menținerea și aplicarea cerințelor sistemului de management al responsabilității sociale conform SA 8000 : 2014, a documentelor oficiale internaționale şi a recomandărilor aferente, precum şi a cerințelor legislației naționale aplicabile.
- Asigurarea integrării și operării eficiente a serviciilor de apă în toate localitățile din aria de operare,, în conformitate cu cerințele standardelor implementate în organizație și a legislației aplicabile, astfel încât să se garanteze calitatea serviciilor, siguranța alimentară și responsabilitatea socială.
- Consolidarea imaginii de lider regional responsabil, sustenabil și digitalizat în domeniul serviciilor de alimentare cu apă, canalizare și epurare,
- Creșterea satisfacției clienților și a încrederii publicului, prin implicare și responsabilitate comunitară activă.
Directorul General al APAVITAL S.A. se angajează:
- să întreprindă acțiunile necesare îmbunătățirii continue a Sistemului de Management Integrat (SMI) conform standardelor SR EN ISO 9001:2015, SR EN ISO 14001:2015, SR EN ISO 45001:2023, SR EN ISO 22000:2019, SR EN ISO/IEC 27001:2023 şi SR EN ISO 17025:2018, SA 8000:2014 în condițiile orientării către client, respectând cu rigurozitate cerințele legale şi reglementările în domeniu;
- să aloce resursele financiare, materiale şi umane, necesare pentru diminuarea impactului asupra mediului şi prevenirii poluărilor de orice natură;
- să se asigure de îndeplinirea, în detaliu, a obiectivelor societății, atât în ceea ce privește respectarea standardelor de calitate aplicate şi reglementate, cât şi în privința depășirii așteptărilor clienților.
- să mențină o echipă performantă în domeniul responsabilității sociale, formată din reprezentanți ai managementului și ai angajaților, conform cerințelor SA 8000 : 2014
- să analizeze periodic această politică din perspectiva adecvării sale, în temeiul angajamentului de îmbunătățire continuă și ținând cont de schimbările legislative, organizaționale și concurențiale.
Pentru realizarea acestui angajament, a fost desemnat un Reprezentant al Sistemului de Management Integrat, cu responsabilități privind implementarea, menținerea și îmbunătățirea continuă a sistemului. Acesta acționează ca principala legătură la nivel înalt cu clienții, furnizorii, Asociația Regională a Serviciilor Apă Canal Iași (ARSACIS) şi alte părți interesate, fiind disponibil pentru toate aspectele ce țin de calitate, mediu, sănătate şi securitate în muncă, securitatea informației şi siguranța alimentului.
Data 23.07.2025