Servicii de detecție pierderi

Serviciul de localizare exactă a unui defect ascuns pe rețeaua interioară de alimentare cu apă este oferit de APAVITAL S.A. prin intermediul Biroului de Analiză Rețele în cadrul căruia activează 4 specialiști cu peste 17 ani de experiență în domeniu.

 

Pentru a putea oferi servicii de cea mai bună calitate clienților noștri echipamentele utilizate în procesul de detecție sunt de ultimă generație de la producătorul Seba Dynatronic, lider mondial în domeniul de defectoscopie rețele apă.

DE CE avem nevoie de acest serviciu?

Solicitările venite din partea clienților survin de obicei când se efectuează citirea de regularizare  a consumului de apă de către operatorul APAVITAL S.A. și se constată creșteri nejustificat de mari ale volumului de apă înregistrat și facturat.

 

CE FACEM în acest caz?

Se vor închide toți consumatorii din interiorul imobilului și din exterior, după care se va verifica vizual apometrul dacă înregistrează consum de apă. Sunt posibile 2 situații:

1. Apometrul înregistrează consum – există o pierdere de apă ascunsă și în acest caz aveți nevoie de serviciul nostru de detecții pierderi apă, dacă nu puteți identifica pe cont propriu defectul.

2. Apometrul nu înregistrează consum – nu există pierderi ascunse de apă, cauzele posibile ar fi: facturarea unor consumuri mai mici (estimate) decât în realitate între citirile efectuate de către agentul APAVITAL S.A. în cazul abonaților casnici, defecțiuni ale apometrului, subestimarea proprie a consumului față de consumul real înregistrat, etc.

 

CUM PUTEM PREVENI facturarea unor consumuri foarte mari?

  1. Abonații casnici își pot crea un cont de client pe site-ul APAVITAL S.A. și transmite on-line indexul autocitit în perioada alocată între cele 2 citiri anuale efectuate de angajatul APAVITAL S.A., evitând situația neplăcută de a primi facturi când cu valoare mică și apoi facturi cu valori foarte mari, plătind astfel la fiecare factură emisă consumul real din ultimele 2 luni. De asemenea indexul autocitit poate fi transmis și prin telefon urmând indicațiile robotului. Un cont de client pe site-ul APAVITAL S.A. este foarte util pentru toți clienții noștri, deoarece în afara transmiterii indexului autocitit se pot verifica și plățile on-line, facturile emise, acces la ultimele facturi emise, un istoric al consumurilor de apă și alte informații utile.
  2. Verificarea vizuală periodică a apometrului dacă înregistrează consum atunci când toți consumatorii de pe rețeaua interioară sunt închiși.
  3. Dacă se aude în apropierea conductelor de apă din casă sau de afară un zgomot ca de șuierat, e posibil să fi apărut o pierdere de apă, caz în care efectuați imediat verificarea vizuală a apometrului. Un alt semn al apariției unei pierderi de apă poate fi și o scădere a presiunii, dar dacă apometrul nu înregistrează consum atunci cauza nu este defect pe rețea, ci doar un blocaj local la sitele de la baterii sau robinete, care nu ține de competența noastră.
  4. Monitorizarea consumurilor proprii, repararea armăturilor defecte, înlocuirea garniturilor de la rezervorul WC, reducerea presiunii prin montarea de reductoare de presiune unde e cazul, toate acestea vă pot ajuta să controlați mai eficient costurile și să preveniți apariția de pierderi de apă din gospodăria dvs.

 

Pentru informații suplimentare privind condițiile tehnice necesare prestării serviciului de detecții pierderi apă vă rugăm să accesați Condiții tehnice prestări servicii BAR.

Pentru a aplica o comandă în vederea prestării serviciului de detecții pierderi apă e nevoie să descărcați și să completați formularul F-018, după care îl puteți trimite pe email sau îl depuneți la registratură.

Imediat ce formularul dvs. a ajuns în posesia biroului nostru, veți fi contactat de către unul dintre specialiștii noștri pentru a obține informații suplimentare și a stabili detaliile necesare pentru prestarea în teren a serviciului solicitat.

Tarifele pentru fiecare serviciu se regăsesc în documentul Prețuri terți BAR-2024, iar suma finală ce urmează a fi achitată se calculează conform modelelor de situații de lucrări, din lista Documente.

La finalul prestării serviciului se întocmește situația de lucrări corespunzătoare și care, prin semnarea ei de către client, înseamnă acceptarea plății sumei respective.