Atenție la instalațiile interioare de apă potabilă!
23 ianuarie 2025 Media

APAVITAL S.A. recomandă utilizatorilor săi să acorde o atenție sporită verificării și întreținerii instalațiilor interioare de apă potabilă, pentru a preveni apariția unor pierderi costisitoare.

Reţelele interioare sunt reţelele aflate în proprietatea sau în administrarea utilizatorului, amplasate după punctul de delimitare dintre reţeaua publică şi cea interioară, reprezentat prin contorul de branşament, care este ultima componentă a reţelei publice de distribuţie. Acestea aparţin în comun proprietarilor de apartamente (în cazul condominiilor) sau proprietarilor de locuințe individuale, în cazul utilizatorilor casnici.

Verificarea, întreţinerea şi administrarea reţelei interioare sunt atribuţii care cad în sarcina utilizatorilor. Pentru a verifica dacă aveţi o pierdere pe reţeaua interioară este necesar să opriţi orice consumator de apă (robinete, duşuri, aparate care folosesc apă). După ce v-aţi asigurat că niciun consumator de apă nu este deschis, verificaţi contorul. Dacă acele contorului se învârt, înseamnă că pe instalaţie există pierderi ascunse. Întrucât pierderea de apă este pe rețeaua interioară, aceasta este înregistrată ca și consum, apa trecând prin contorul de branșament. Pentru a nu se mai înregistra este necesar să opriți distribuția apei de la robinetul de după contor, din căminul de branșament, iar mai apoi să luați măsuri pentru detectarea defecțiunii.

Este important să realizați periodic verificările ale instalațiilor interioare de apă potabilă, pentru a depista eventuale pierderi ascunse, care pot crește în mod substanțial facturile reprezentând contravaloarea consumului de apă!

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, APAVITAL S.A. a realizat aplicația informatică MY APAVITAL, disponibilă  pentru descărcare în magazinele Google Play și Apple Store, care oferă funcționalități menite să pună la dispoziția utilizatorilor o experiență îmbunătățită în gestionarea serviciilor de apă și canalizare. Una dintre facilitățile aplicației este aceea de a permite transmiterea de notificări prin e-mail și SMS, prin care utilizatorul este informat că se înregistrează consum continuu de apă în ultimele 24 de ore și că este posibil să înregistreze pierderi de apă pe instalația interioară. Funcționalitatea este disponibilă utilizatorilor la care au fost montate pe contoarele de apa  noile module radio cu protocol de comunicatie de tip LoRa, care asigură transmiterea la distanță a datelor despre contor.

Dacă primiți un mesaj sms pe telefon sau pe e-mail de la APAVITAL S.A., privind posibile pierderi de apă înregistrate, vă recomandăm să faceți urgent verificări pentru a identifica și a remedia eventualele disfuncționalități apărute pe rețeaua interioară!

Utilizați aplicația MY APAVITAL pentru a reduce riscul apariției unor astfel de situații neplăcute, verificați periodic instalațiile interioare de apă potabilă și realizați reparațiile care se impun în cazul în care depistați unele defecțiuni, pentru ca factura dumneavoastră să reflecte doar consumul de apă, nu și eventuale pierderi ce pot fi înregistrate.

Pierderile de apă neidentificate și nereparate la timp pot conduce la acumularea unor valori foarte mari pe facturile de apă, pe care utilizatorii vor fi obligați să le achite. De aceea, intervenția rapidă și verificările periodice sunt esențiale pentru a preveni astfel de situații neplăcute!